Ana içeriğe atla

OPEL

opel ile ilgili görsel sonucuŞirket, 21 Ocak 1862'de Hesse, Almanya’da, Adam Opel tarafından kurulmuştur. Başlangıçta Opel Rüsselsheim’da inek ahırında yalnızca dikiş makinaları üretiyordu. Her şeyden önce başarısını mükemmel bir şekilde müşteriye uygun hale getirilen dikiş makinalarına borçludur. İşlerdeki hızlı büyüme sonucunda 1888'de üretim yeri inek ahırından Rüsselsheim’de daha özel bir mekana taşınmıştır. Başarıyla birlikte Adam Opel 1886'da yeni bir ürün piyasaya sürmüştür. Opel ‘’penny farthings’’ olarak da bilinen yüksek tekerlekli bisikletleri satmaya başladı. Bunun yanında Opel’in iki oğlu yüksek tekerlekli bisiklet yarışlarına katılmış ve bu bisikletlerin ulaşımdaki el verişliliğini göstermiştir. Böylelikle bu bisikletlerin üretimi dikiş makinalarının üretim miktarına ulaşmıştır.
İlk arabalar 1899'da Opel’in iki oğlunun araba tasarımcısı Friedrich Lutzmann ile olan ortaklıklarından sonra başlamıştır. Bu otomobiller başarılı olmadı ve iki yıl sonra ortaklık sona erdi. Bunu takiben Opel’in oğulları 1901'de Fransız Darracq otomobilleriyle yeni bir isimle ‘’ Darracq Opel ‘’ adıyla anlaşma imzaladılar. Bu araçlar iki opel gövdesinin Darracq şasesiyle ve iki silindirli motor ile üretilmiştir.
Otomobiller ilk olarak 1902'de Hamburg Motor Show da sergilenmiştir ve bu otomobiller 1906 da üretime başlanmıştır. 1909 yılında Doktorun arabası olarak bilinen 4\8 hp model otomobil üretmiştir. Güvenirliği ve sağlamlığı fizikçiler tarafından takdir edilmiş. ‘’ Doktorun arabası ‘’ 3,500 Mark'a satılmış ve zamanının lüks arabalarının arasında yer almaktadır. 1911 yılında şirketin fabrikası yangın yüzünden tahrip olmuş ve onun yerine daha modern ve güncel bir fabrika inşa edilmiş. 1914 e kadar Opel en geniş Alman otomobil firması olmuştur.opel motoru ile ilgili görsel sonucu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KARTAL SLX

artal'ın şasi kalıbı   1978 'lerde   İtalya 'daki   Fiat Regata   adlı araçta kullanılıyordu. Bu aracın üretimi bittikten sonra   Tofaş   bu şasiyi satın aldı, şasinin üzerinde biraz modifikasyon yaptı ve   Türkiye 'de   Kuş serisi   olarak adlandırılan "Şahin", "Doğan" ve "Kartal" olarak satışa sundu. Kuş serisinin en küçük üyesi olan   Serçe   Murat 124 'ün geliştirilmiş versiyonudur. Tofaş  Kartal'ın ilk modellerinde; elektirikli cam, far fıskiyesi gibi parçalar yoktu ama sonraki modellerde bu parçalar da eklenerek otomobil daha iyi bir hale geldi. Türkiye'de üretimi bitmiş olan Kartal'ın sadece 1.6 silindirlik ve enjeksiyonlu motor seçeneği vardır. Ucuz bir otomobil olsa da gayet uzun ömürlü ve yedek parçaları bol olarak bulunan bir araçtır. Kolayca modifiye edilip, şekilden şekle sokulabilen ilginç bir otomobildir. 6 değişik modeli vardır.

MODİFİYELİ DOĞAN TOFAŞ SLX

Doğan SLX'in, 4 silindirli ve üstten egzantrikli 1581 cm3'lük motorunun sunduğu performans oldukça çekici.Motorun devri her noktada canlı,Doğan SLX,5800 devir/dakikada 96 beygirlik bir güç sergiliyor.Maksimum torku 13.5 kgm-SAE (2900 devir/dakikada) .

DS SURVOLT

The Survolt is 3.85 meters (12.63 feet) long, 1.87 meters (6.14 feet) wide and 1.20 meters (3.94 feet) high and features a design with the front dominated by the vehicle's badge located above the large oval-shaped grille. The car has horizontal  LED   headlamps  which have lower power consumption than traditional filament bulbs — important in a battery-operated vehicle. At the back, the Survolt maintains the light cluster design used on the REVOLTe, and has a  spoiler  to increase rear downforce. An Art Car based on the Survolt has been designed with the collaboration of  Françoise Nielly  in 2011 .