Ana içeriğe atla

NİSSAN

NİSSAN ile ilgili görsel sonucu1910 yılında Kenjiro Den (田 健次郎, Den Kenjirō?), Rokuro Aoyama (青山 禄朗, Aoyama Rokurō?), Meitaro Takeuchi (竹内 明太郎, Takeuchi Meitarō?) adlı 3 ortak tarafından Kaishinsha Motorcar Works (快進自動車工場, Kaishin Jidōsha Kōjō?) şirketi kurulur. Üç ortağın soyisimlerinin ilk harfinden oluşan ilk araç DAT 1914 yılında üretilir. 1925 yılında şirket DAT Motorcar Co. ismini alır. 1926 yılında Jitsuyo Jidosha company ile birleşerek Osaka merkezli DAT Manufacturing Co. Ltd. şirketi kurulur. Şirket 1932 yılına kadar bu çatı altında otomobil üretir. Şirket 1930 yılında Birleşik Krallığa ait Austin ile yaptığı ortaklık ile otomobil ve motor dizaynlarının geliştirilmesinde işbirliğine gider. Austin 7'yi 1930 yılında üretmeye başlar. 1931 yılında DAT'ın oğlu anlamına gelen ilk DATSON üretilir. Ancak Japonca'da SON kelimesi kayıp anlamına geldiğinden SON, SUN takısı ile değiştirilir. 1933 yılında şirket Jidosha-Seizo co. adını alır ve Yokohama'ya taşınır.NİSSAN motoru ile ilgili görsel sonucu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KARTAL SLX

artal'ın şasi kalıbı   1978 'lerde   İtalya 'daki   Fiat Regata   adlı araçta kullanılıyordu. Bu aracın üretimi bittikten sonra   Tofaş   bu şasiyi satın aldı, şasinin üzerinde biraz modifikasyon yaptı ve   Türkiye 'de   Kuş serisi   olarak adlandırılan "Şahin", "Doğan" ve "Kartal" olarak satışa sundu. Kuş serisinin en küçük üyesi olan   Serçe   Murat 124 'ün geliştirilmiş versiyonudur. Tofaş  Kartal'ın ilk modellerinde; elektirikli cam, far fıskiyesi gibi parçalar yoktu ama sonraki modellerde bu parçalar da eklenerek otomobil daha iyi bir hale geldi. Türkiye'de üretimi bitmiş olan Kartal'ın sadece 1.6 silindirlik ve enjeksiyonlu motor seçeneği vardır. Ucuz bir otomobil olsa da gayet uzun ömürlü ve yedek parçaları bol olarak bulunan bir araçtır. Kolayca modifiye edilip, şekilden şekle sokulabilen ilginç bir otomobildir. 6 değişik modeli vardır.

MODİFİYELİ DOĞAN TOFAŞ SLX

Doğan SLX'in, 4 silindirli ve üstten egzantrikli 1581 cm3'lük motorunun sunduğu performans oldukça çekici.Motorun devri her noktada canlı,Doğan SLX,5800 devir/dakikada 96 beygirlik bir güç sergiliyor.Maksimum torku 13.5 kgm-SAE (2900 devir/dakikada) .

DS SURVOLT

The Survolt is 3.85 meters (12.63 feet) long, 1.87 meters (6.14 feet) wide and 1.20 meters (3.94 feet) high and features a design with the front dominated by the vehicle's badge located above the large oval-shaped grille. The car has horizontal  LED   headlamps  which have lower power consumption than traditional filament bulbs — important in a battery-operated vehicle. At the back, the Survolt maintains the light cluster design used on the REVOLTe, and has a  spoiler  to increase rear downforce. An Art Car based on the Survolt has been designed with the collaboration of  Françoise Nielly  in 2011 .